reklama

Nové ihrisko, rovnaké pravidlá alebo ako marketingovať na Facebooku

Toto bude viac menej zopakovanie si starých základných zásad ako robiť úspešne marketing na Facebooku, na ktoré sa ľahko a rado zabúda... Ale nie vždy na prospech veci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vo svete sa začal skloňovať nový fenomén marketingu – Facebook. Za posledný rok sa chalanom z Facebooku podarilo z dalšej tuctovej socialnej siete (tzv, Social Network) vybudovať 3. najnavštevovanejšiu stránku na svete. Hravo za sebou nechávajú dokonca stránky ako Wikipedia , Youtube (!!) či veľkého konkurenta MySpace . A samozrejme ani Slovákom netrebalo dvakrát ponúkať. Človek si začne uvedomovať, že niečo nie je v poriadku keď si od vás zrazu starý známi prestanú pýtať telefónne číslo či email aby sa vám mohli ozvať, miesto toho prichádza už obligátne otázka – počuj, a si na Facebooku?

Tajomstvo úspechu Facebooku bolo jasné hneď od začiatku. Facebook otvoril API pre širokú verejnosť. Programátori celého sveta začali skúšať svoje developerské aj sociálne zručnosti a budovali jednu aplikáciu za druhou, každú ďalšiu o niečo zábavnejšiu, o niečo lepšiu, o niečo virálnejšiu... Facebook sa stal ihriskom, miestom kde stretávate starých známych, zoznamkou, plochou pre sebarealizáciu a vyznanie osobných preferencií, záľub a túžob.
Treba povedať, že na Facebooku sme sa u nás vo firme hrali viac než dosť. Za posledný rok a pol sme vytvorili kopec nových aplikácií, kúpili aplikácie, predali aplikácie či dokonca nám ich zpár aj zrušili :(, propagovali a predávali výrobky a služby na našich aplikáciách či cez aplikácie iných developerov. (to že niekedy je náplňou mojej práce sa celé dni hrať hry na Facebooku a ešte mi za to aj platia ani nebudem spomínať :)) A so všetkou skromnosťou môžme teraz tvrdiť, že sme si toho preskákali dosť na to, aby sme s istotoiu mohli povedať, že i napriek unikátnym vlastnostiam Facebooku a neustále meniacej sa API (grrr...) zas a znova platia rovnaké základné pravidlá na vytvorenie úspešnej reklamnej kampane tak ako i v iných médiách:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • záleží na efektivite,

  • jednoduchšie je lepšie a

  • HODNOTA je kľúčovým faktorom.


Na relevancii záleží. Akokoľvek dobre bude znieť vaša ponuka, ak to v konečnom dôsledku neprinesie klientovi očakávané spojenie s cieľovým segmentom zákazníkov, ani pes po tom neštekne. Tu je príklad = mali sme aplikáciu s 10 000 pageviews za deň ale pre jeden druh reklamy generovala len 10 klikov denne. Tá istá aplikácia ale iná reklama dosiahovala 300 klikov denne. V čom bol problém? Samozrejme zameranie na ceľového zákazníka. Druhá reklama bola relevantná k obsahu aplikácie. Užívatelia si pridajú aplikáciu kvôli tomu, že sa im na nej niečo páči. Ak je teda aj reklama nejakým spôsobom spojená s aplikáciou je väčšia pravdepodobnosť, že zaujme užívateľa. Veľa ľudí tvrdí, že Facebook ako reklamné médium nefunguje, ale to zrejme len preto, lebo im nedošla táto jednoduchá rovnica. V prvom rade si treba uvedomiť, kto sú užívatelia Facebooku, čo ich zaujíma a čo na Facebooku hľadajú. Takže tu je rada - nestrácajte svoj čas a peniaze s aplikáciami, ktoré síce majú veľký počet užívateľov, ale žiadna z nich neni relevantná k tomu čo ponúkate. Nájdite si také aplikácie, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou navštevujú práve vaši cieľový zákazníci.

V jednoduchosti je sila - to platí všade a Facebook nie je výnimkou! Veľa užívateľov sa pohybuje medzi stránkami rýchlo a čím menej času im zabere získať to čo hľadajú, tým lepšie. Samozrejme všetko je relatívne. Ak hľadajú niečo kde minúť svoje peniaze, kľudne si dajú na čas a zostanú i hodiny. Ale znova, kým k tomu príde, prezrú si viacero stránok predtým než investujú svoj čas práve do tej jednej. Miesto hádzania polien užívateľom pod nohy v podobe milión všeliakých skvelých možností poskrývaných kade možne okolo to chce jedno veľké farebné tlačítko :) Štýl ala pozrem a vidím a 50% úspechu máme za sebou.
Vždy si treba položiť otázku čo sa vlastne užívateľom Facebooku páči. Okrem toho, že nejaka aplikácie bude krásne fungovať s jedným tlačítkom na všetko, kľúčom je pochopenie, že ľudia idú na Facebook aby videli čo sa deje s ich známymi, interaktovali s nimi a zabavili sa. Všetky aplikácie, jednoduché aj tie zložité, relevantné aj irelevnatné musia mať jedno spoločné - malo by to byť vždy niečo o čo sa chcete podeliť so svojimi kamarátmi. Pri vytváraní či kupovaní aplikácie si vždy položte otázku - je toto niečo čo by moji cieľový zákazníci chceli ukázať svojim známim? Ak áno, máte víťaza :)
Viem, nepovedali sme nič nové, ale pritom je to itak niečo čo býva často ignorované či pozabudnuté. Ušetrite si čas a peniaze, vždy zvážte tieto 3 jednoduché pravidlá a dvere k úspechu budú zase o trošku viac otvorenejšie.

Daniel Kremsa

Daniel Kremsa

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kremsa Digital Sme digitálna agentúra.Tvoríme príbehy cez čísla.Vytvárame digitálny svet, v ktorom správne posolstvá vždy nájdu cestu k správnym ľuďom v správnom čase.Poskytujeme kompletné služby v rámci performance marketingu a developmentu webových a mobilných riešení.https://www.kremsa.sk/ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu